Varför köpa Fake Instagram “likes” och anhängare är en dålig idé för bloggare

För inte så länge sedan undersökte jag hur vissa märken använde falska följare på Twitter för att “öka” deras sociala medier inflytande (eller åtminstone till otränade ögat, verkar som det). Men hur är det med de andra formerna av sociala medier? Och hur är det bloggare också använder dessa tekniker?

Även om det inte är någon hemlighet att dessa “falska följande” taktik är lätt tillgängliga (du kan köpa hundratals inaktiva, aktiva och “riktiga” aktiva Instagram anhängare allt för under $ 100, eller 1.000 Instagram “likes” för $ 25 ), det har fortfarande varit en relativt hysch-hysch ämne bland Bloggare.

Det kan tyckas lockande att helt enkelt köpa en följande snarare än att låta det organiskt växa med tiden, är verkligheten, kan det faktiskt skada dina sociala medier i det långa loppet.
Den “Formel” för att få på den populära sidan:

Instagrams populära sida är en del av det är “discovery” aspekt – det är reserverat för bilder som har haft en betydande mängd erkännande från samhället, vanligtvis dechiffreras av antalet “likes” bilden har fått av andra användare.

Formeln för att komma på populära sidan har varit en mycket omdiskuterad, men Instagram har varit tyst om exakt vad du behöver för att komma dit. Den allmänna konsensus är dock en algoritm som har något att göra med antalet “likes” du får inom en viss tid (det har uppskattats mellan 10 och 20 minuter), dividerat med hur många anhängare du har. Därför kan vissa människor bara behöver 50 “gillar” för att vara på den populära sidan, och andra kan behöva tusentals.

Att vara på den populära sidan är fördelaktigt för ett syfte: att få fler organiska anhängare från dem som surfar på den populära sidan.

You may also like